ПАЛАЖЭННЕ
аб стварэнні рэсурснага цэнтра
па выкарыстанні інфармацыйных тэхналогій у адукацыйным працэсе на І ступені агульнай сярэдняй адукацыі на базе Дзяржаўнай установы адукацыі “Дзераўнянская сярэдняя школа”
- АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ
1.1. Дадзенае Палажэнне вызначае мэты, задачы, парадак арганізацыі і змест дзейнасці рэсурснага цэнтра па выкарыстанні інфармацыйных тэхналогій у адукацыйным працэсе на І ступені агульнай сярэдняй адукацыі (далей – Рэсурснага цэнтра інфармацыйных тэхналогій).
1.2. У сваёй дзейнасці Рэсурсны цэнтр інфармацыйных тэхналогій кіруецца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Канцэпцыяй бесперапыннага выхавання дзяцей і вучнёўскай моладзі, іншымі нарматыўнымі дакументамі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь, загадамі ўпраўлення адукацыі Мінскага абласнога выканаўчага камітэта, аддзела адукацыі спорту і турызму Стаўбцоўскага раённага выканаўчага камітэта, загадам установы адукацыі, дадзеным Палажэннем, а таксама лакальнымі дакументамі, распрацаванымі і зацверджанымі ва ўстаноўленым парадку.
1.3. У якасці рэсурснай базы Рэсурснага цэнтра прафарыентацыі разглядаюцца:
праграмнае і інфармацыйна-камунікатыўнае забеспячэнне;
інфармацыйна-адукацыйныя рэсурсы, перыядычныя выданні, вучэбныя дапаможнікі, праграмна-метадычныя матэрыялы, дапаможнікі, web-рэсурсы;
матэрыяльна-тэхнічнае забеспячэнне.
2.ЗАДАЧЫ ДЗЕЙНАСЦІ РЭСУРСНАГА ЦЭНТРА ІНФАРМАЦЫЙНЫХ ТЭХНАЛОГІЙ:
абагульненне і распаўсюджванне эфектыўнага вопыту на аснове выкарыстання інфармацыйных рэсурсаў;
аказанне метадычнай падтрымкі педагогам установы адукацыі ва ўкараненні ў практыку іх работы інфармацыйных тэхналогій;
павышэнне прафесійнай кампетэнтнасці педагагічных работнікаў у пытаннях новага зместу адукацыі і выхавання, авалоданне новымі формамі работы педагога з навучэнцамі;
распаўсюджванне эфектыўнага педагагічнага вопыту, азнаямленне ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу з вынікамі работы па рэалізуемых напрамках праз стварэнне і суправаджэнне блогаў, электронных СМІ, ажыццяўленне выдавецкай дзейнасці;
эфектыўнае выкарыстанне матэрыяльных, фінансавых і кадравых рэсурсаў.
- АСНОЎНЫЯ НАПРАМКІ ДЗЕЙНАСЦІ ЦЭНТРА ІНФАРМАЦЫЙНЫХ ТЭХНАЛОГІЙ
3.1. Арганізацыйна-метадычная работа.
Прадастаўленне наяўных матэрыяльна-тэхнічных, педагагічных, інфармацыйных, інтэлектуальных, праграмна-метадычных рэсурсаў для:
падрыхтоўкі і правядзення навукова-практычных канферэнцый, семінараў, курсаў павышэння кваліфікацыі па актуальных пытаннях;
удзелу ў рэалізацыі раённых, абласных, рэспубліканскіх педагагічных праектаў;
арганізацыі навукова-даследчай дзейнасці навучэнцаў;
арганізацыі метадычных кансультацый.
3.2. Інфармацыйна-метадычная работа:
вывучэнне перспектыўнага педагагічнага вопыту і дасягненняў у сістэме агульнай сярэдняй адукацыі і іх распаўсюджванне;
арганізацыя і правядзенне педагагічных канферэнцый, семінараў, практыкумаў і г.д .;
суправаджэнне навукова-даследчых, праектных работ;
фарміраванне бібліятэкі сучаснай вучэбна-метадычнай і педагагічнай літаратуры;
удзел у фарміраванні фонду інтэрактыўных сродкаў навучання для правядзення вучэбнай і пазакласнай работы;
стварэнне медыятэкі па арганізацыі адукацыйнага працэсу, пазаўрочнай дзейнасці, прызначанай для работы з педагогамі і навучэнцамі;
інфармацыйная і навукова-метадычная падтрымка адукацыйнага працэсу;
стварэнне, рэалізацыя і суправаджэнне web-сайтаў, блогаў, электронных СМІ;
арганізацыя кансультацыйнай дзейнасці па пытаннях функцыянавання Цэнтра;
узаемадзеянне з іншымі інфармацыйна-рэсурснымі цэнтрамі.
- АСНОЎНЫЯ ФУНКЦЫІ І ЗМЕСТ РЭСУРСНАГА ЦЭНТРА ІНФАРМАЦЫЙНЫХ ТЭХНАЛОГІЙ
4.1. Рэсурсны цэнтр інфармацыйных тэхналогій у адпаведнасці з ускладзенымі на яго задачамі ажыццяўляе функцыі планавання, арганізацыі, каардынацыі і аналізу дзейнасці па выкарыстанні інфармацыйных тэхналогій у адукацыйным працэсе на І ступені агульнай сярэдняй адукацыі.
4.2. Рэсурсны цэнтр інфармацыйных тэхналогій ажыццяўляе сваю дзейнасць у адпаведнасці з праграмай дзейнасці Рэсурснага цэнтра.
4.3. Асноўнымі змястоўнымі кампанентамі дзейнасці Рэсурснага цэнтра інфармацыйных тэхналогій з’яўляюцца:
укараненне ў адукацыйны працэс (апрабацыя) інавацыйных праграм і новых інфармацыйных тэхналогiй;
выяўленне, вывучэнне, абагульненне і распаўсюджванне перадавога педагагічнага вопыту ў рамках пазначанага напрамку дзейнасці;
падрыхтоўка і правядзенне па актуальных праблемах свайго напрамку дзейнасці канферэнцый, нарад, семінараў, майстар-класаў, конкурсаў, сумеснай праектнай дзейнасці, выкарыстанне іншых форм работы з установамі адукацыі раёна;
вывучэнне інфармацыйных і адукацыйных патрэб суб’ектаў адукацыйнага працэсу ў рамках пазначанага напрамку дзейнасці сродкамі анкетавання, правядзення сацыялагічнага апытання, дыягностыкі;
падрыхтоўка метадычных рэкамендацый па пазначаным напрамку дзейнасці, публікацый аб дзейнасці Рэсурснага цэнтра інфармацыйных тэхналогій;
ажыццяўленне маніторынгу рэалізуемай праграмы дзейнасці.
5.СПРАВАЗДАЧНАЯ ДЗЕЙНАСЦЬ РЭСУРСНАГА ЦЭНТРА ІНФАРМАЦЫЙНЫХ ТЭХНАЛОГІЙ
5.1. З мэтай арганізаванай рэалізацыі праграмы дзейнасці Рэсурсны цэнтр інфармацыйных тэхналогій штогод распрацоўвае каляндарны план.
5.2. З мэтай арганізацыі шырокага доступу педагогаў установы адукацыі Рэсурснага цэнтра інфармацыйных тэхналогій на сайце ўстановы адукацыі ствараецца электронны банк матэрыялаў.
- Непасрэднае кіраўніцтва бягучай дзейнасцю Цэнтра ажыццяўляе кiраўнiк, назначаны загадам дырэктара ўстановы адукацыі.
План
работы рэсурснага цэнтра інфармацыйных тэхналогій Дзяржаўнай установы адукацыі “Дзераўнянская сярэдняя школа”
№
|
Мерапрыемствы
|
Тэрмін выканання
|
Адказныя
|
1.
|
Фарміраванне нарматыўнага прававога забеспячэння па арганізацыі прафарыентацыйнай работы ў 2023/2024 навучальным годзе
|
жнівень
|
Канановіч А.А.,
настаўнік пачатковых класаў
|
2.
|
Распрацоўка плана правядзення мерапрыемстваў з выкарыстаннем інфармацыйных тэхналогій з навучэнцамі, законнымі прадстаўнікамі і педагогамі
|
верасень
|
Канановіч А.А.,
настаўнік пачатковых класаў
|
3.
|
Папаўненне вучэбна-метадычнага матэрыяла кабінета пачатковых класаў
|
на працягу года
|
Канановіч А.А.,
настаўнік пачатковых класаў
|
4.
|
Кансультацыя “Выкарыстанне электронных адукацыйных рэсурсаў у практыцы педагога”
|
верасень
|
Канановіч А.А.,
настаўнік пачатковых класаў
|
5.
|
Удзел у раённых мерапрыемствах
|
на працягу года
|
Прыгожая С.І., намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце
|
6.
|
Выстава і агляд навінак літаратуры і інтэрнэт-рэсурсаў
|
на працягу года
|
Канановіч А.А.,
настаўнік пачатковых класаў,
Суднік Л.К.,
настаўнік інфарматыкі
|
7.
|
Папаўненне медыятэкі кабінета
|
на працягу года
|
Канановіч А.А.,
настаўнік пачатковых класаў
|
8.
|
Кансультацыя для настаўнікаў “Стварэнне інтэрактыўных прэзентацый”
|
верасень
|
Канановіч А.А.,
настаўнік пачатковых класаў
|
9.
|
Кансультацыя для настаўнікаў “Гук і відэа ў інтэрактыўных прэзентацыях”
|
лістапад
|
Канановіч А.А.,
настаўнік пачатковых класаў
|
10.
|
Майстар-клас “Мадэляванне сучаснага ўрока”
|
снежань
|
Канановіч А.А.,
настаўнік пачатковых класаў
|
11.
|
Метадычная вучоба “Магчымасці рэсурсаў web 2.0”
|
студзень
|
Канановіч А.А.,
настаўнік пачатковых класаў
|
12.
|
Аказанне метадычнай дапамогі педагогам па пытаннях стварэння і выкарыстання інтэрактыўных прэзентацый у адукацыйным працэсе
|
на працягу года
|
Канановіч А.А.,
настаўнік пачатковых класаў
|
13.
|
Правядзенне метадычнай вучобы:
1.“Эфектыўнасць самаадукацыйнай дзейнасці настаўнікаў пачатковых класаў па ўдасканаленні ІКТ-кампетэнтнасці па пытаннях арганізацыі самастойнай вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў з выкарыстаннем адукацыйных інтэрнэт-рэсурсаў”
2. “Сучасныя падыходы да арганізацыі вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў пачатковых класаў на вучэбных занятках”
|
снежань
красавік
|
Прыгожая С.І., намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце,
Канановіч А.А.,
настаўнік пачатковых класаў
|
14.
|
Азнаямленне з навінамі электронна-адукацыйных рэсурсаў
|
на працягу года па запытах педагогаў
|
Настаўнікі пачатковых класаў
|
15.
|
Абмен вопытам праз узаеманаведванне ўрокаў і пазакласных мерапрыемстваў
|
на працягу года
|
Настаўнікі пачатковых класаў
|
16.
|
Тэматычная кансультацыя “QR-коды ў адукацыйным працэсе”
|
люты
|
Канановіч А.А.,
настаўнік пачатковых класаў
|
17.
|
Круглы стол “Мабільныя дадаткі ў практыцы педагога”
|
люты
|
Канановіч А.А.,
настаўнік пачатковых класаў
|
18.
|
Магчымасці інтэрактыўнай дошкі
|
сакавік
|
Канановіч А.А.,
настаўнік пачатковых класаў
|
19.
|
Педагагічная канферэнцыя “Партфоліа педагога ў якасці паказчыка прафесійнага росту педагога”
|
май
|
Канановіч А.А.,
настаўнік пачатковых класаў,
настаўнікі пачатковых класаў,
|
20.
|
Індывідуальныя кансультацыі па запыце педагогаў
|
на працягу года
|
Канановіч А.А.,
настаўнік пачатковых класаў
|
свернуть