Организация образовательного процесса

ПАЛАЖЭННЕ

аб стварэнні рэсурснага цэнтра

па выкарыстанні інфармацыйных тэхналогій у адукацыйным працэсе на І ступені агульнай сярэдняй адукацыі на базе Дзяржаўнай установы адукацыі “Дзераўнянская сярэдняя школа”

 

  1. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

1.1. Дадзенае Палажэнне вызначае мэты, задачы, парадак арганізацыі і змест дзейнасці рэсурснага цэнтра па выкарыстанні інфармацыйных тэхналогій у адукацыйным працэсе на І ступені агульнай сярэдняй адукацыі (далей – Рэсурснага цэнтра інфармацыйных тэхналогій).

1.2. У сваёй дзейнасці Рэсурсны цэнтр інфармацыйных тэхналогій кіруецца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Канцэпцыяй бесперапыннага выхавання дзяцей і вучнёўскай моладзі, іншымі нарматыўнымі дакументамі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь, загадамі ўпраўлення адукацыі Мінскага абласнога выканаўчага камітэта, аддзела адукацыі спорту і турызму Стаўбцоўскага раённага выканаўчага камітэта, загадам установы адукацыі, дадзеным Палажэннем, а таксама лакальнымі дакументамі, распрацаванымі і зацверджанымі ва ўстаноўленым парадку.

1.3. У якасці рэсурснай базы Рэсурснага цэнтра прафарыентацыі разглядаюцца:

праграмнае і інфармацыйна-камунікатыўнае забеспячэнне;

інфармацыйна-адукацыйныя рэсурсы, перыядычныя выданні, вучэбныя дапаможнікі, праграмна-метадычныя матэрыялы, дапаможнікі, web-рэсурсы;

матэрыяльна-тэхнічнае забеспячэнне.

 

2.ЗАДАЧЫ ДЗЕЙНАСЦІ РЭСУРСНАГА ЦЭНТРА ІНФАРМАЦЫЙНЫХ ТЭХНАЛОГІЙ:

абагульненне і распаўсюджванне эфектыўнага вопыту на аснове выкарыстання інфармацыйных рэсурсаў;

аказанне метадычнай падтрымкі педагогам установы адукацыі ва ўкараненні ў практыку іх работы інфармацыйных тэхналогій;

павышэнне прафесійнай кампетэнтнасці педагагічных работнікаў у пытаннях новага зместу адукацыі і выхавання, авалоданне новымі формамі работы педагога з навучэнцамі;

распаўсюджванне эфектыўнага педагагічнага вопыту, азнаямленне ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу з вынікамі работы па рэалізуемых  напрамках праз стварэнне і суправаджэнне блогаў, электронных СМІ, ажыццяўленне выдавецкай дзейнасці;

эфектыўнае выкарыстанне матэрыяльных, фінансавых і кадравых рэсурсаў.

 

  1. АСНОЎНЫЯ НАПРАМКІ ДЗЕЙНАСЦІ ЦЭНТРА ІНФАРМАЦЫЙНЫХ ТЭХНАЛОГІЙ

3.1. Арганізацыйна-метадычная работа.

Прадастаўленне наяўных матэрыяльна-тэхнічных, педагагічных, інфармацыйных, інтэлектуальных, праграмна-метадычных рэсурсаў для:

падрыхтоўкі і правядзення навукова-практычных канферэнцый, семінараў, курсаў павышэння кваліфікацыі па актуальных пытаннях;

удзелу ў рэалізацыі раённых, абласных, рэспубліканскіх педагагічных праектаў;

арганізацыі навукова-даследчай дзейнасці навучэнцаў;

арганізацыі метадычных кансультацый.

3.2. Інфармацыйна-метадычная работа:

вывучэнне перспектыўнага педагагічнага вопыту і дасягненняў у сістэме агульнай сярэдняй адукацыі і іх распаўсюджванне;

арганізацыя і правядзенне педагагічных канферэнцый, семінараў, практыкумаў і г.д .;

суправаджэнне навукова-даследчых, праектных работ;

фарміраванне бібліятэкі сучаснай вучэбна-метадычнай і педагагічнай літаратуры;

удзел у фарміраванні фонду інтэрактыўных сродкаў навучання для правядзення вучэбнай і пазакласнай работы;

стварэнне медыятэкі па арганізацыі адукацыйнага працэсу, пазаўрочнай дзейнасці, прызначанай для работы з педагогамі і навучэнцамі;

інфармацыйная і навукова-метадычная падтрымка адукацыйнага працэсу;

стварэнне, рэалізацыя і суправаджэнне web-сайтаў, блогаў, электронных СМІ;

арганізацыя кансультацыйнай дзейнасці па пытаннях функцыянавання Цэнтра;

узаемадзеянне з іншымі інфармацыйна-рэсурснымі цэнтрамі.

 

  1. АСНОЎНЫЯ ФУНКЦЫІ І ЗМЕСТ РЭСУРСНАГА ЦЭНТРА ІНФАРМАЦЫЙНЫХ ТЭХНАЛОГІЙ

4.1. Рэсурсны цэнтр інфармацыйных тэхналогій у адпаведнасці з ускладзенымі на яго задачамі ажыццяўляе функцыі планавання, арганізацыі, каардынацыі і аналізу дзейнасці па выкарыстанні інфармацыйных тэхналогій у адукацыйным працэсе на І ступені агульнай сярэдняй адукацыі.

4.2. Рэсурсны цэнтр інфармацыйных тэхналогій ажыццяўляе сваю дзейнасць у адпаведнасці з праграмай дзейнасці Рэсурснага цэнтра.

4.3. Асноўнымі змястоўнымі кампанентамі дзейнасці Рэсурснага цэнтра інфармацыйных тэхналогій з’яўляюцца:

укараненне ў адукацыйны працэс (апрабацыя) інавацыйных праграм і новых інфармацыйных тэхналогiй;

выяўленне, вывучэнне, абагульненне і распаўсюджванне перадавога педагагічнага вопыту ў рамках пазначанага напрамку дзейнасці;

падрыхтоўка і правядзенне па актуальных праблемах свайго напрамку дзейнасці канферэнцый, нарад, семінараў, майстар-класаў, конкурсаў, сумеснай праектнай дзейнасці, выкарыстанне іншых форм работы з установамі адукацыі раёна;

вывучэнне інфармацыйных і адукацыйных патрэб суб’ектаў адукацыйнага працэсу ў рамках пазначанага напрамку дзейнасці сродкамі анкетавання, правядзення сацыялагічнага апытання, дыягностыкі;

падрыхтоўка метадычных рэкамендацый па пазначаным напрамку дзейнасці, публікацый аб дзейнасці Рэсурснага цэнтра інфармацыйных тэхналогій;

ажыццяўленне маніторынгу рэалізуемай праграмы дзейнасці.

 

5.СПРАВАЗДАЧНАЯ ДЗЕЙНАСЦЬ РЭСУРСНАГА ЦЭНТРА ІНФАРМАЦЫЙНЫХ ТЭХНАЛОГІЙ

5.1. З мэтай арганізаванай рэалізацыі праграмы дзейнасці Рэсурсны цэнтр інфармацыйных тэхналогій штогод распрацоўвае каляндарны план.

5.2. З мэтай арганізацыі шырокага доступу педагогаў установы адукацыі Рэсурснага цэнтра інфармацыйных тэхналогій на сайце ўстановы адукацыі ствараецца электронны банк матэрыялаў.

  1. Непасрэднае кіраўніцтва бягучай дзейнасцю Цэнтра ажыццяўляе кiраўнiк, назначаны загадам дырэктара ўстановы адукацыі.

 

 

План

работы рэсурснага цэнтра інфармацыйных тэхналогій Дзяржаўнай установы адукацыі “Дзераўнянская сярэдняя школа”

 

Мерапрыемствы

Тэрмін выканання

Адказныя

1.

Фарміраванне нарматыўнага прававога забеспячэння па арганізацыі прафарыентацыйнай работы ў 2020/2021 навучальным годзе

жнівень

Канановіч А.А.,

настаўнік пачатковых класаў

2.

Распрацоўка плана правядзення мерапрыемстваў з выкарыстаннем інфармацыйных тэхналогій з навучэнцамі, законнымі прадстаўнікамі і педагогамі

верасень

Канановіч А.А.,

настаўнік пачатковых класаў

3.

Папаўненне вучэбна-метадычнага матэрыяла кабінета пачатковых класаў

на працягу года

Канановіч А.А.,

настаўнік пачатковых класаў

4.

Кансультацыя “Выкарыстанне электронных адукацыйных рэсурсаў у практыцы педагога”

верасень

Канановіч А.А.,

настаўнік пачатковых класаў

5.

Удзел у раённых мерапрыемствах

на працягу года

Прыгожая С.І., намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце

6.

Выстава і агляд навінак літаратуры і інтэрнэт-рэсурсаў

на працягу года

Канановіч А.А.,

настаўнік пачатковых класаў,

Суднік Л.К.,

настаўнік інфарматыкі

7.

Папаўненне медыятэкі кабінета

на працягу года

Канановіч А.А.,

настаўнік пачатковых класаў

8.

Кансультацыя для настаўнікаў “Стварэнне інтэрактыўных прэзентацый”

верасень

Канановіч А.А.,

настаўнік пачатковых класаў

9.

Кансультацыя для настаўнікаў “Гук і відэа ў інтэрактыўных прэзентацыях”

лістапад

Канановіч А.А.,

настаўнік пачатковых класаў

10.

Майстар-клас “Мадэляванне сучаснага ўрока”

снежань

Канановіч А.А.,

настаўнік пачатковых класаў

11.

Метадычная вучоба “Магчымасці рэсурсаў web 2.0”

студзень

Канановіч А.А.,

настаўнік пачатковых класаў

12.

Аказанне метадычнай дапамогі педагогам па пытаннях стварэння і выкарыстання інтэрактыўных прэзентацый у адукацыйным працэсе

на працягу года

Канановіч А.А.,

настаўнік пачатковых класаў

13.

Правядзенне метадычнай вучобы:

1.“Эфектыўнасць самаадукацыйнай дзейнасці настаўнікаў пачатковых класаў па ўдасканаленні ІКТ-кампетэнтнасці па пытаннях арганізацыі самастойнай вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў з выкарыстаннем адукацыйных інтэрнэт-рэсурсаў”

2. “Сучасныя падыходы да арганізацыі вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў пачатковых класаў на вучэбных занятках”

снежань

 

 

красавік

Прыгожая С.І., намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце,

Канановіч А.А.,

настаўнік пачатковых класаў

14.

Азнаямленне з навінамі электронна-адукацыйных рэсурсаў

на працягу года па запытах педагогаў

Настаўнікі пачатковых класаў

15.

Абмен вопытам праз узаеманаведванне ўрокаў і пазакласных мерапрыемстваў

на працягу года

Настаўнікі пачатковых класаў

16.

Тэматычная кансультацыя “QR-коды ў адукацыйным працэсе”

люты

Канановіч А.А.,

настаўнік пачатковых класаў

17.

Круглы стол “Мабільныя дадаткі ў практыцы педагога”

люты

Канановіч А.А.,

настаўнік пачатковых класаў

18.

Магчымасці інтэрактыўнай дошкі

сакавік

Канановіч А.А.,

настаўнік пачатковых класаў

19.

Педагагічная канферэнцыя “Партфоліа педагога ў якасці паказчыка прафесійнага росту педагога”

май

Канановіч А.А.,

настаўнік пачатковых класаў,

настаўнікі пачатковых класаў,

20.

Індывідуальныя кансультацыі па запыце педагогаў

на працягу года

Канановіч А.А.,

настаўнік пачатковых класаў

 

                                                                                                                                                    ЗАЦВЕРДЖАНА

                                                                                                                                                   Загад дырэктара                                                                                                                                                         Дзяржаўнай установы                                                                                                                                                       адукацыі “Дзераўнянская                                                                                                                                                  сярэдняя школа”

                                                                                                                                              31.08.2020 № 230

 

 

ПРАВІЛЫ

ўнутранага распарадку для навучэнцаў Дзяржаўнай установы адукацыі “Дзераўнянская сярэдняя школа”

 

  1. I. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

         1.1. Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў (далей – Правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі (далей – Кодэкс), пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 20.12.2011 № 283 “Аб зацвярджэнні Палажэння аб установе агульнай сярэдняй адукацыі” і іншымі нарматыўнымі прававымі актамі.

         1.2. Правілы ўстанаўліваюць нормы паводзін навучэнцаў у будынку і на тэрыторыі Дзяржаўнай установы адукацыі “Дзераўнянская сярэдняя школа” з мэтай удасканалення арганізацыі адукацыйнага працэсу, рацыянальнага выкарыстання навучэнцамі вучэбнага часу, умацавання дысцыпліны навучэнцаў, павышэння якасці адукацыі, выхавання павагі да асобы, развіцця культуры паводзін і навыкаў зносін.

         1.3. Згодна з Правіламі ўсе навучэнцы маюць аднолькавыя правы і абавязкі, нясуць аднолькавую адказнасць за парушэнне нормаў паводзін ва ўстанове адукацыі.

         1.4. У адпаведнасці з гэтымі Правіламі ва ўстанове адукацыі да пачатку новага навучальнага года распрацоўваюцца Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў, якія ўзгадняюцца Саветам установы адукацыі і зацвярджаюцца дырэктарам.

         1.5. Змены і дапаўненні ў Правілы ўносяцца ў парадку, вызначаным падпунктам 1.4 дадзеных Правілаў.

         1.6. Правілы даводзяцца да ведама педагагічных работнікаў установы адукацыі на першым пасяджэнні педагагічнага савета або нарадзе пры дырэктару ў кожным новым навучальным годзе, да ўсіх навучэнцаў установы адукацыі – на першай класнай гадзіне новага навучальнага года, а да іх законных прадстаўнікоў – на першым бацькоўскім сходзе новага навучальнага года (пад подпіс).

         1.7. Правілы распаўсюджваюцца на ўсіх навучэнцаў установы адукацыі.

         1.8. Правілы размяшчаюцца ў даступным для агляду ўсімі ўдзельнікамі адукацыйнага працэсу месцы і на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі.

 

IІ. АСНОЎНЫЯ ПРАВЫ НАВУЧЭНЦАЎ

  1. Навучэнцы маюць права на:

         2.1. атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі агульнай сярэдняй адукацыі;

         2.2. стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцей псіхафізічнага развіцця;

         2.3. атрыманне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў адпаведнасці з Кодэксам і ў парадку, які вызначаецца Палажэннем аб установе дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25 ліпеня 2011 г. № 149;

         2.4. павагу сваёй чалавечай годнасці, абарону ад прымянення фізічнага і (або) псіхічнага насілля, жорсткага, грубага або зневажальнага абыходжання, прыніжэння;

         2.5. ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;

         2.6. карыстанне падручнікамі (вучэбнымі дапаможнікамі) у адпаведнасці з заканадаўствам;

         2.7. бясплатнае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай і спартыўнай базай установы адукацыі;

         2.8. удзел у кіраванні ўстановай адукацыі ў адпаведнасці са Статутам установы адукацыі (далей – Статут);

         2.9. адпачынак на перапынках, арганізацыю вольнага часу ў перыяд канікул;

         2.10. стварэнне спрыяльных умоў для самаадукацыі;

         2.11. аб’ектыўную ацэнку ведаў;

         2.12. захаванне месца ва ўстанове адукацыі ў выпадку накіравання для навучання ў санаторную школу-інтэрнат і лячэння ў ёй;

         2.13. навучанне на ўроках фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнасці з групай здароўя;

         2.14. наведванне стымулюючых і (або) падтрымліваючых заняткаў;

         2.15. выбар факультатыўных заняткаў у межах устаноўленай вучэбным планам установы адукацыі колькасці гадзін факультатыўных заняткаў і з улікам максімальна дапушчальнай нагрузкі на аднаго навучэнца, устаноўленай спецыфічнымі санітарна-эпідэміялагічнымі патрабаваннямі да ўтрымання і эксплуатацыі устаноў адукацыі;

         2.16. вывучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні ў адпаведнасці з вучэбным планам установы адукацыі;

         2.17. атрыманне платных паслуг, якія аказваюцца ўстановай адукацыі;

         2.18. атрыманне гарачага харчавання ў парадку, вызначаным заканадаўствам;

         2.19. удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, іншых мерапрыемствах;

         2.20. заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай дзейнасці, а таксама ў адукацыйных мерапрыемствах;

         2.21. атрыманне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі і псіхалагічнай дапамогі;

         2.22. удзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб’яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;

         2.23 удзел у органах вучнёўскага самакіравання ва ўстанове адукацыі;

         2.24. абарону ад любых супрацьпраўных замахаў;

         2.25. недатыкальнасць асобы.

  1. Іншыя правы навучэнцаў устанаўліваюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі.

 

III. АСНОЎНЫЯ АБАВЯЗКІ НАВУЧЭНЦАЎ

  1. Навучэнцы абавязаны:

         4.1. выконваць Статут, выконваць рашэнні Савета ўстановы адукацыі, іншых органаў самакіравання ўстановы адукацыі, правілы, патрабаванні кіраўніцтва і педагагічных работнікаў;

         4.2. знаходзіцца ва ўстанове адукацыі на працягу часу, прадугледжанага раскладам заняткаў (вучэбных, факультатыўных, аб’яднанняў па інтарэсах і інш.);

         4.3. пакідаць тэрыторыю ўстановы адукацыі ў час заняткаў толькі з дазволу класнага кіраўніка (кіраўніцтва);

         4.4. добрасумленна і адказна ставіцца да засваення зместу вучэбных праграм па вучэбных прадметах, праграм выхавання, своечасова і якасна выконваць дамашнія заданні;

         4.5. наведваць класныя і інфармацыйныя гадзіны;

         4.6. удзельнічаць у мерапрыемствах грамадска карыснай працы;

         4.7. вырашаць спрэчныя і канфліктныя пытанні на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам меркавання ўсіх (іншых) удзельнікаў спрэчкі, пры неабходнасці звяртацца па дапамогу да настаўніка, класнага кіраўніка, спецыялістаў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы, кіраўніцтва ўстановы адукацыі;

         4.8. беражліва адносіцца да маёмасці ўстановы адукацыі, падтрымліваць чысціню і парадак ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі; беражліва адносіцца да энергарэсурсаў, берагчы цяпло, электрычнасць, ваду;

         4.9. паважаць гонар і годнасць усіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, работнікаў установы адукацыі;

         4.10. клапаціцца пра сваё здароўе, бяспеку і жыццё навакольных, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця, самаўдасканалення;

         4.11. неадкладна паведамляць настаўніку (класнаму кіраўніку) або дзяжурнаму настаўніку (кіраўніцтву) аб атрыманні мікратраўмы, траўмы або пагаршэнні агульнага стану свайго здароўя на ўроках, занятках або пры правядзенні мерапрыемстваў (пазакласных, пазашкольных, спартыўна-масавых, грамадска карыснай працы);

         4.12. загадзя (напярэдадні ці за некалькі дзён) паведамляць класнаму кіраўніку аб плануемым наведванні арганізацыі аховы здароўя; у экстранных (незапланаваных) выпадках адсутнасці на ўроках неадкладна паведамляць класнаму кіраўніку аб факце і прычыне сваёй адсутнасці;

         4.13. размяшчаць прыборы сувязі, інтэрнэт-сувязі перад пачаткам вучэбных заняткаў у спецыяльна адведзеных месцах;

         4.14. захоўваць дзелавы стыль адзення, выкарыстоўваць адзенне і абутак для заняткаў фізічнай культурай згодна з санітарнымі нормамі, спецыяльнае адзенне на ўроках працоўнага навучання, мерапрыемствах грамадска карыснай працы;

         4.15. мець на ўроках неабходныя вучэбныя прылады;

         4.16. мець акуратна і разборліва падпісаныя рабочыя сшыткі і сшыткі для кантрольных работ па прадметах;

         4.17. акуратна і разборліва запісваць у дзённік расклад урокаў на тыдзень наперад, у канцы кожнага ўрока – дамашняе заданне;

         4.18. штотыдзень здаваць дзённік на праверку класнаму кіраўніку;

         4.19. прадстаўляць дзённік па першым патрабаванні педагагічнага работніка ўстановы адукацыі;

         4.20. выконваць правілы паводзін у бібліятэцы і правілы карыстання бібліятэчным фондам.

  1. Навучэнцам ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі катэгарычна забараняецца:

         5.1. курыць, ужываць алкагольныя (слабаалкагольныя) напіткі і піва, таксічныя і наркатычныя рэчывы, выкарыстоўваць нецэнзурныя выразы, спазняцца на вучэбныя заняткі без уважлівых прычын, наносіць шкоду маёмасці ўстановы адукацыі і іншых асоб;

         5.2. прыносіць агнястрэльную зброю любога віду, газавую зброю, боепрыпасы любога віду або выбуховыя рэчывы (ці іх імітатары або муляжы), халодную зброю, колючыя, сякучыя, рэжучыя прадметы (ці іх імітатары або муляжы), хімічныя, атрутныя, вогненебяспечныя рэчывы, тытунёвыя вырабы, электронныя сістэмы курэння, вадкасці для электронных сістэм курэння, сістэмы для ўжывання тытуню, запалкі, запальніцы, алкагольныя, слабаалкагольныя напіткі ці піва, наркатычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх прэкурсоры і аналагі, таксічныя або іншыя адурманьваючыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маёмасці і здароўю навакольных, а таксама прылады для азартных гульняў;

         5.3. парушаць дысцыпліну ў ходзе адукацыйнага працэсу, прымяняць фізічную сілу і абразы ў дачыненні да іншых яго ўдзельнікаў;

         5.4. не выконваць патрабаванні педагагічных работнікаў;

         5.5. прапускаць заняткі без уважлівых прычын і своечасовага інфармавання класнага кіраўніка або кіраўніцтва з наступным прад’яўленнем адпаведнага дакумента класнаму кіраўніку;

         5.6. карыстацца прыборамі мабільнай сувязі, інтэрнэт-сувязі, музычнымі калонкамі, гульнявымі прыборамі ў час адукацыйнага працэсу без дазволу педагогаў;

         5.7. прапагандаваць, захоўваць і распаўсюджваць з дапамогай мабільнай, інтэрнэт-сувязі інфармацыю, якая змяшчае жорсткасць, насілле;

         5.8. праводзіць здымкі ў час правядзення вучэбных заняткаў, факультатыўных заняткаў, класных гадзін, пазакласных мерапрыемстваў без дазволу кіраўніцтва, класнага кіраўніка, настаўніка-прадметніка;

         5.9. размаўляць у час вучэбных заняткаў, выкрыкваць нецэнзурныя словы і выразы, быць няўважлівым і адцягваць увагу іншых навучэнцаў, перашкаджаць правядзенню вучэбных заняткаў;

         5.10. ужываць у час вучэбных заняткаў ежу і напіткі;

         5.11. перасаджвацца за іншую парту без дазволу настаўніка;

         5.12. у вучэбных дапаможніках рабіць якія-небудзь запісы, маляваць, вырываць з іх старонкі;

         5.13. у час вучэбных заняткаў і перапынкаў паміж імі гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару;

         5.14. пакідаць установу адукацыі да заканчэння вучэбных заняткаў без узгаднення з класным кіраўніком і (або) кіраўніцтвам установы.

 

  1. ПАТРАБАВАННІ ДА ЗНЕШНЯГА ВЫГЛЯДУ НАВУЧЭНЦАЎ
  2. Навучэнцы абавязаны прытрымлівацца дзелавога стылю адзення, прызначанага для наведвання імі вучэбных заняткаў ва ўстановах адукацыі.
  3. Савет установы адукацыі мае права выбару мадэлі, колеру і якасці тканін, з якіх выраблена адзенне дзелавога стылю.
  4. Адзенне дзелавога стылю, як правіла, уключае вялікі выбар элементаў, якія можна камбінаваць (пінжак, камізэлька, кашуля, спадніца, штаны, сарафан, блуза, сукенка, гальштук і інш.), а таксама можа ўключаць гальштук (значок, эмблему, шаўрон) з лагатыпам установы адукацыі.

         У зімовы час у камплект адзення могуць уваходзіць трыкатажны світар ці камізэлька.

  1. Пры наведванні навучэнцамі вучэбных заняткаў не дапускаецца:

         спартыўнае адзенне і абутак, прызначаныя для заняткаў фізічнай культурай і спортам;

         рэчы, якія маюць яркія малюнкі;

         бруднае, памятае (неахайнае) і іншае адзенне, не прызначанае для наведвання ўстановы адукацыі;

         верхняе адзенне і галаўныя ўборы;

         мноства біжутэрыі, наяўнасць пірсінгу, яркага экстравагантнага макіяжу і колеру валасоў, аксесуараў, якія адлюстроўваюць сімволіку музычных гуртоў і розных напрамкаў маладзёжнай субкультуры і спартыўных клубаў.

  1. Спрэчныя пытанні, звязаныя са знешнім выглядам навучэнца, вырашае кіраўніцтва ўстановы адукацыі.

 

  1. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ ВУЧЭБНЫХ ЗАНЯТКАЎ
  2. Вучэбныя заняткі, класныя і інфармацыйныя гадзіны праводзяцца па раскладзе або ў адпаведнасці з графікам, зацверджаным кіраўніком установы адукацыі, і з’яўляюцца абавязковымі для наведвання ўсімі навучэнцамі.
  3. У выпадку невыканання дамашняга задання па якой-небудзь прычыне навучэнец у пачатку ўрока абавязаны паведаміць аб гэтым настаўніку.
  4. Не пазней чым за 5 мінут да пачатку ўрока кожны навучэнец:

         займае месца ў вучэбным кабінеце (класе), вызначанае класным кіраўніком;

         рыхтуе неабходныя для работы на ўроку падручнікі і вучэбныя прылады;

         ставіць на бясшумны рэжым прыбор мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), кладзе яго ў прызначанае для гэтага прыстасаванне (скрынку), якое можа знаходзіцца на асобным стале або стале настаўніка.

  1. Пры ўваходзе настаўніка ў клас навучэнцы ўстаюць у знак прывітання.
  2. Навучэнец, які спазніўся на ўрок, абавязаны растлумачыць настаўніку прычыну спазнення.
  3. У час урока навучэнцы ўважліва слухаюць тлумачэнні настаўніка і адказы іншых навучэнцаў, не дапускаючы каментарыяў і рэплік з месца.
  4. Пры адказе на пытанне настаўніка навучэнец устае. З дазволу настаўніка магчымы адказ седзячы.
  5. Аб сваёй гатоўнасці да адказу ці ў выпадку ўзнікнення ў ходзе тлумачэння настаўнікам матэрыялу пытання навучэнец інфармуе, падымаючы руку.
  6. Дапаўненні і выпраўленні адказаў іншых навучэнцаў магчымыя толькі з дазволу настаўніка.
  7. У час правядзення кантрольных і самастойных работ навучэнец выконвае іх самастойна. Дапамога іншых навучэнцаў не дапускаецца. Дазваляецца карыстацца толькі тымі матэрыяламі, якія пералічаны настаўнікам.
  8. Выкананне патрабаванняў настаўніка на ўроку з’яўляецца для навучэнцаў абавязковым і безагаворачным.

         21.1. У выпадку, калі навучэнец не выконвае патрабаванні настаўніка, парушае дысцыпліну ў час урока, настаўнік інфармуе аб гэтым кіраўніцтва, навучэнец выдаляецца з урока ў суправаджэнні дзяжурнага члена кіраўніцтва.

         21.2. У выпадку, калі патрабаванні настаўніка парушаюць правы навучэнца, апошні можа паведаміць аб гэтым кіраўніцтву.

         21.3. Кіраўніцтва выклікае ва ўстанову адукацыі законнага прадстаўніка навучэнца, а пры неабходнасці – супрацоўніка тэрытарыяльнага органа ўнутраных спраў.

         21.4. Кіраўніцтва пасля вывучэння сітуацыі мае права дазволіць навучэнцу прысутнічаць на наступных уроках.

         21.5. У выпадку, калі законны прадстаўнік не прыбывае ва ўстанову адукацыі ў кароткія тэрміны, кіраўніцтва мае права забраць навучэнца з любога наступнага ўрока для разбору па прыбыцці законнага прадстаўніка ва ўстанову адукацыі. 

  1. У час урока навучэнец павінен сачыць за сваёй паставай.
  2. Званок аб заканчэнні ўрока даецца для інфармавання настаўніка і навучэнцаў аб заканчэнні заняткаў. Навучэнцы пакідаюць клас з дазволу настаўніка.
  3. Для заняткаў на ўроках фізічнай культуры і здароўя навучэнцы пераапранаюцца ў спартыўную форму.
  4. Па заканчэнні ўрока навучэнцы наводзяць парадак на працоўным месцы, забіраюць свае прыборы мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі).
  5. У выпадку пропуску заняткаў па хваробе навучэнец або законныя прадстаўнікі яго інфармуюць класнага кіраўніка аб прычыне адсутнасці ў вуснай форме.
  6. У дзень выхаду на заняткі навучэнец прад’яўляе тлумачэнне аб прычыне пропуску заняткаў.

         Уважлівай прычынай лічыцца:

         хвароба навучэнца, наведванне ўрача (прадстаўляецца адпаведная медыцынская дакументацыя);

         экстранныя выпадкі ў сям'і, якія патрабуюць асабістага ўдзелу (пацвярджаюцца заявай законных прадстаўнікоў);

         пропуск урокаў па дамоўленасці з кіраўніцтвам (па пісьмовай заяве законных прадстаўнікоў);

         удзел у прадметных алімпіядах, спаборніцтвах і іншых мерапрыемствах (вызначаецца загадам установы адукацыі).

  1. Дзяжурства навучэнцаў:

         28.1. Ва ўстанове адукацыі з ліку навучэнцаў VII-XI класаў прызначаюцца дзяжурныя, якія дапамагаюць кіраўніцтву, дзяжурнаму настаўніку падтрымліваць дысцыпліну ў час перапынкаў, чысціню і парадак у школе.

         28.2. У кожным класе прызначаецца ў адпаведнасці з графікам дзяжурны па класе, які падчас перапынкаў дапамагае настаўніку падрыхтаваць клас да ўрока: раздае вучэбныя дапаможнікі і сшыткі навучэнцаў, дапамагае падрыхтаваць да ўрока іншыя вучэбна-метадычныя дапаможнікі.

         28.3. З ліку навучэнцаў VII-X класаў прызначаюцца дзяжурныя па сталовай, якія перад раздачай ежы мыюць рукі з мылам, апранаюць галаўныя ўборы, фартухі.

 

  1. ПАРАДАК ЗНАХОДЖАННЯ НАВУЧЭНЦАЎ НА ПЕРАПЫНКУ
  2. Перапынак прызначаны для:

         пераходу ў іншы кабінет (пры неабходнасці) у адпаведнасці з раскладам вучэбных заняткаў;

         адпачынку і фізічнай размінкі;

         харчавання;

         праветрывання класа, для чаго навучэнцам неабходна выйсці з памяшкання;

         падрыхтоўкі да ўрока і інш.

  1. Пры руху па калідорах, лесвіцах, праходах навучэнцам неабходна прытрымлівацца правага боку.
  2. У час перапынкаў навучэнцам забараняецца:

         шумець, перашкаджаць адпачываць іншым, бегаць па лесвіцах, паблізу аконных праёмаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў;

         штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную сілу для вырашэння любога роду канфліктных сітуацый;

         катацца ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі на веласіпедах, самакатах і іншых сродках перамяшчэння;

         выкарыстоўваць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас іншых навучэнцаў, іншых асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам.   Парушэнне дадзенага пункта цягне за сабой прымяненне мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

        

VІ. МЕСЦЫ МАСАВАГА ЗНАХОДЖАННЯ

         Сталовая

  1. У сталовую навучэнцы ходзяць арганізавана, у суправаджэнні настаўніка, які праводзіў урок.
  2. Навучэнцы выконваюць правілы гігіены: уваходзяць у памяшканне сталовай без верхняга адзення, захоўваюць правілы гігіены рук  з выкарыстаннем дэзынфіцыруючых сродкаў (або  мыццё вадой з мылам).
  3. Навучэнцы абслугоўваюцца ў буфеце ў парадку жывой чаргі, захоўваюць прынцып сацыяльнага дыстанцыравання (не менш 1,5 м), выконваюць патрабаванні работнікаў сталовай, праяўляюць увагу і асцярожнасць пры атрыманні і ўжыванні гарачых і вадкіх страў.
  4. Ужываць стравы, напіткі, прадукты харчавання, набытыя ў сталовай, буфеце і прынесеныя з сабой, дазваляецца толькі ў сталовай. У час прыёму ежы навучэнцы павінны захоўваць культуру харчавання.
  5. Кожны навучэнец прыбірае за сабой сталовыя прыборы і посуд у спецыяльна адведзеныя месцы.

         Спартыўная зала

  1. Заняткі ў спартыўнай зале арганізоўваюцца ў адпаведнасці з раскладам яе работы.

         Наведванне заняткаў у спартыўнай зале дапускаецца толькі ў спартыўнай форме і зменным абутку.

  1. Забараняецца знаходзіцца ў спартыўнай зале без настаўніка, выхавальніка групы прадоўжанага дня, іншага педагагічнага работніка.
  2. Заняткі ў пазаўрочны час у спартыўнай зале арганізоўваюцца па раскладзе спартыўных секцый.

         Санітарныя пакоі

  1. Пры карыстанні санітарнымі пакоямі навучэнцы павінны захоўваць чысціню і парадак, правілы асабістай гігіены.
  2. Забараняецца затрымлівацца ў санітарным пакоі без патрэбы, а таксама пакідаць смецце, курыць, прымаць ежу, напіткі, кідаць у ракавіны і ўнітазы пабочныя прадметы.

         Гардэроб

  1. Па заканчэнні заняткаў (вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых, у аб’яднаннях па інтарэсах), пазакласных мерапрыемстваў навучэнцы пад кіраўніцтвам настаўніка, які праводзіў заняткі, ідуць у гардэроб. Навучэнцы ў парадку чарговасці забіраюць сваю вопратку, захоўваючы парадак і меры бяспекі.
  2. У выпадку выяўлення прапажы адзення або абутку навучэнец абавязаны паведаміць аб тым, што здарылася, класнаму кіраўніку або кіраўніцтву.
  3. Навучэнцы не пакідаюць у кішэнях верхняга адзення ключы ад дома, грошы, праязныя дакументы, прыборы сувязі (інтэрнэт-сувязі) і іншыя каштоўныя рэчы.
  4. У выпадку выяўлення пакінутых і (або) забытых кім-небудзь у гардэробе рэчаў навучэнцы перадаюць іх вахцёру або дзяжурнаму настаўніку.

 

VII. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ МЕРАПРЫЕМСТВАЎ У ПАЗАЎРОЧНЫ ЧАС

  1. Навучэнцам забараняецца спазняцца на мерапрыемствы, якія праводзяцца ў пазаўрочны час.
  2. Прысутнасць на мерапрыемствах, што праводзяцца ў пазаўрочны час ва ўстанове адукацыі, асоб, якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапускаецца толькі з дазволу адказнага за правядзенне мерапрыемства (намесніка дырэктара па выхаваўчай рабоце, дзяжурнага члена кіраўніцтва).
  3. Навучэнцы, якія прысутнічаюць на мерапрыемствах, што праводзяцца ў пазаўрочны час ва ўстанове адукацыі, і асобы, якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, але дапушчаныя да ўдзелу ў мерапрыемстве, павінны мець ахайны знешні выгляд, адпаведны ўзросту макіяж.
  4. Не дазваляецца прысутнасць у верхнім адзенні і галаўных уборах на мерапрыемствах, што праводзяцца ў актавай, спартыўнай залах, іншых памяшканнях установы адукацыі.
  5. Прыход на мерапрыемства і адыход з яго ажыццяўляецца арганізавана, у парадку, устаноўленым адказным за правядзенне мерапрыемства.
  6. Навучэнцы абавязаны выконваць інструкцыі аб мерах бяспекі для навучэнцаў, прадугледжаныя для канкрэтнага мерапрыемства, і выконваць у поўным аб’ёме патрабаванні адказнага за правядзенне мерапрыемства.
  7. Да заняткаў у спартыўных секцыях, удзелу ў спартыўных спаборніцтвах навучэнцы дапускаюцца з дазволу ўрача, да турыстычных паходаў – з дазволу медыцынскага работніка.
  8. Грамадска карысная праца навучэнцаў у пазаўрочны час праводзіцца не раней чым праз 30 мінут пасля заканчэння ўрокаў. Працягласць грамадска карыснай працы і віды работ устанаўліваюцца Санітарнымі нормамі, правіламі і гігіенічнымі нарматывамі.

 

VІІІ. ЗААХВОЧВАННІ І ДЫСЦЫПЛІНАРНАЯ АДКАЗНАСЦЬ НАВУЧЭНЦАЎ

  1. У якасці заахвочвання да навучэнцаў могуць прымяняцца наступныя меры:

         аб’яўленне падзякі;

         узнагароджанне граматай;

         узнагароджанне каштоўным падарункам;

         занясенне на Дошку гонару ўстановы адукацыі;

         напісанне ліста падзякі законным прадстаўнікам.

         Заахвочванне аб’яўляецца загадам дырэктара. Выпіска з загада захоўваецца ў асабовай справе навучэнца.

  1. За здзяйсненне навучэнцам дысцыплінарнай правіннасці (у тым ліку неаднаразовае парушэнне Статута і Правілаў) устанаўліваецца дысцыплінарная адказнасць, якая выражаецца ў прымяненні да яго наступных мер дысцыплінарнага спагнання:

         заўвага;

         вымова;

         адлічэнне.

  1. Адлічэнне як мера дысцыплінарнай адказнасці можа быць прыменена да навучэнца III ступені агульнай сярэдняй адукацыі.
  2. Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць дырэктару ўстановы адукацыі.
  3. Звесткі аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання даводзяцца да законных прадстаўнікоў непаўналетняга навучэнца.

 

  1. ПРАВІЛЫ КАРЫСТАННЯ ПРЫБОРАМІ МАБІЛЬНАЙ СУВЯЗІ (ІНТЭРНЭТ-СУВЯЗІ)
  2. У будынку ўстановы адукацыі навучэнцы абавязаны ставіць прыборы мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) у рэжым вібравыкліку або бясшумны рэжым.
  3. У час правядзення вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб’яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў прыборы мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) павінны знаходзіцца ў прызначаным прыстасаванні (скрынцы) у стане бясшумнага рэжыму.
  4. Карыстацца прыборам мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) у час вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб’яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў можна толькі з дазволу настаўніка.
  5. Карыстацца прыборам мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ва ўстанове адукацыі на перапынках паміж заняткамі (тэлефанаваць, адпраўляць паведамленні) навучэнцам дазволена выключна для аператыўнай сувязі з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі), братамі (сёстрамі), іншымі блізкімі сваякамі толькі ў выпадках неадкладнай неабходнасці.
  6. У выпадку аднаразовага парушэння правілаў карыстання прыборамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) навучэнец павінен напісаць тлумачальную запіску з указаннем прычыны парушэння дадзеных Правілаў. Класным кіраўніком (настаўнікам) навучэнцу робіцца запіс у дзённік.
  7. Пры паўторным факце парушэння правілаў карыстання прыборамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ажыццяўляецца канфіскацыя тэлефона ў навучэнца. Ва ўстанову адукацыі запрашаюцца бацькі (законныя прадстаўнікі), і пасля гутаркі з дырэктарам (членам кіраўніцтва) ім вяртаецца прыбор мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі). На навучэнца накладаецца спагнанне, вызначанае дырэктарам установы адукацыі.

 

УЗГОДНЕНА

савет школы,

пратакол ад 29.08.2020 № 1

 Учебная четверть скоро начинается, тяга к знаниям после каникул только усиливается, а мы приглашаем тебя в проект #МояПервая10.

СЕЗОН 2.0.  пунктов и промо-бокс Союза молодежи ТВОЙ:

• быть 8-11-классником и членом БРСМ;

• с 9 по 14 ноября получить отметку "10" по любому предмету;

• сделать фото/селфи с дневником, разместить его в личных ОТКРЫТЫХ профилях социальных сетей (публикации в stories, аккаунтах школ или первичных организаций БРСМ НЕ учитываются);

• указать хештег #мояпервая10 или #мояперваядесятка и отметить @brsmby;

• после публикации фотографии заполнить анкету участника onlinetestpad.com/s/moyapervayadesyatka (с 9 до 15 НОЯБРЯ!).

P.S. Фото и анкеты, размещенные позднее указанных сроков, не принимаются к участию в конкурсе

 

5 кл.

6 кл.

7 кл.

8 “А” кл.

Панядзелак

1

АБЖ

Матэматыка

Руск.літ

Зам. мова

2

Бел.літ

Зам.мова

Інфарматыка

Матэматыка

3

Матэматыка

Руск.літ

Зам. мова

Геаграфія

4

Зам. мова

Бел.мова

Прац. навучанне

Фіз. культ. і зд .

5

Руск. літ

Бел.літ

Прац. навучанне

Мастацтва

6

 

 

Матэматыка

Біялогія

Аўторак

1

Бел.літ

Руск.мова.

Хімія

Фізіка

2

Бел. мова

Матэматыка

Матэматыка

Сусв. гісторыя

3

Фіз. культ. і зд.

Бел..мова

Руск..мова

Матэматыка

4

Матэматыка

Інфарматыка

Фіз. культ. і зд.

Бел.мова

5

Руск. мова

Біялогія

Бел.мова

Зам.мова

6

Сусв. гісторыя

Гісторыя Беларусі

Сусв. гісторыя

Хімія

Серада

1

Бел.мова

Руск. літ

Руск.мова

Інфарматыка

2

ГЗС

Матэматыка

Матэматыка

Матэматыка

3

Матэматыка

Руск..мова

ГЗС

Фізіка

4

Зам. мова

Фіз.культ. і зд.

Зам. мова

Бел.літ

5

Руск. мова

Зам. мова

Бел. мова

Геаграфія

6

Прац. навучанне

Сусв. гісторыя

Гісторыя Беларусі

Руск.мова

7

 

 

 

Руск.літ

Чацвер

1

Сусв.гісторыя

Прац. навуч.

Фізіка

ГЗС

2

Руск.літ

Прац. навуч.

Матэматыка

Бел.мова

3

Фіз.культ. і зд.

Геаграфія

Мастацтва

Зам. мова

4

Матэматыка

Матэматыка

Геаграфія

Прац. навуч.

5

Чалавек і свет

Бел.літ

Руск.літ

Матэматыка

6

 

Мастацтва

Біялогія

Бел.літ

7

 

ГЗС

 

 

Пятніца

1

Матэматыка

Зам.мова

Фіз. культ. і зд

Біялогія

2

Зам.мова

Матэматыка.

Бел.літ

Фіз.культ. і зд.

3

Руск. мова

Бел.мова

Матэматыка

Матэматыка

4

Бел.мова

Фіз.культ. і  зд.

Зам.мова

Руск.мова

5

Мастацтва

Руск.мова

Фізіка

Гісторыя Беларусі

6

 

Інфарматыка

Біялогія

Хімія

 

 

 

8“Б” кл.

9 кл.

10 кл.

11 кл.

Панядзелак

1

Бел.мова

 Мастацтва

 Фіз. культ. і зд.

Сусв.гісторыя

2

Сусв. гісторыя

Бел. мова

Фіз. культ. і зд.

Матэматыка

3

Фіз. культ. і зд .

Фізіка

Матэматыка

Руск.літ

4

Зам.мова

Матэматыка

Сусв.гісторыя

Фіз(п)/прац.нав

5

Матэматыка

Фіз. культ. і зд.

Фіз(п)/прац.нав.

Зам. мова

6

Прац. навучанне

Геаграфія

Зам. мова

Фіз. культ. і зд.

7

 

 

Бел.літ

Фіз. культ. і зд.

Аўторак

1

Геаграфія

Матэматыка

Інфарматыка

Біялогія

2

Матэматыка

Руск.літ

Мат (п) / прац.н.

Хімія

3

Хімія

Грамадазнаўства

Мат(б)/.фіз(п)

Матэматыка

4

Гісторыя Беларусі

Руск. мова

Хімія

Фізі(п)/прац.нав

5

Інфарматыка

Хімія

Гісторыя Беларусі

Мат(п)/фіз(б)

6

Руск. мова

Зам. мова

Фіз(б)/мат(п)

Руск. мова

7

Бел.літ

Фізіка

Біялогія

Руск.літ.

Серада

1

Геаграфія

ГЗС

Фіз(п)/прац.нав.

Грамадазнаўства

2

Зам. мова

Біялогія

Бел. мова

Гісторыя Беларусі

3

Бел.мова

Бел.мова

Матэматыка

Зам.мова

4

Фізіка

Матэматыка

Руск..літ

Бел.мова

5

ГЗС

Фізіка

Руск. мова

Матэматыка 

6

Матэматыка

Бел.літ

ГЗС

Фізі(п)/прац.нав

7

 

Сусвет.гістор

Бел.літ

Дапр. і мед.падр

Чацвер

1

Біялогія

Руск. літ

Геаграфія

Бел.літ

2

Матэматыка

Зам. мова

Мат (п)/фізіка(б)

ГЗС

3

Руск.літ

Інфарматыка

Біялогія

Мат (п)/ фіз(б)

4

Бел.літ

Руск. мова

Фіз. культ. і зд.

Біялогія

5

Руск.мова

Інфарматыка

Фіз. культ. і зд.

Фіз(п)/працнав

6

Фіз. культ. і зд.

Прац.навучан

Зам.мова

Геаграфія

Пятніца

1

Хімія

Гісторыя Беларусі

Чарчэнне

Астраномія

2

Біялогія

Матэматыка

Матэматыка

Зам. мова

3

Фізіка

Фіз.культ. і зд.

Зам мова

Хімія

4

Мастацтва

Хімія

Фіз(п)/прац.нав.

Матэматыка

5

Матэматыка

Зам. мова

Хімія

Фіз.к./зам.мова

6

Зам. мова

Геаграфія .

Грамадазнаўства

Фіз. культ. і зд.

7

 

 

Дапр. і мед. падр

Інфарматыка

Субота

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

Прац.навучанне

 

4

 

 

Прац.навучанне

 

5

 

 

 

Прац.навучанне

6.

 

 

 

Прац.навучанне

 

 

 

І*  клас

ІІ  клас

 

ІІІ клас

ІV клас

панядзелак

9.00-9.45

1.

беларуская літаратура(нав.ч.)/чалавек і свет

гадзіна здароўя і спорту

беларуская  літаратура

беларуская  літаратура

10.00-10.45

2.

матэматыка

беларуская  мова

матэматыка

матэматыка

11.00-11.45

3.

выяўленчае мастацтва

матэматыка

беларуская  мова

беларуская  мова

12.00-12.45

4.

 

беларуская  літаратура

выяўленчае мастацтва

фізічная культура і здароўе

13.00-13.45

5.

 

 

 

 

13.55-14.40

6

 

 

 

 

аўторак

9.00-9.45

1.

матэматыка

руская  літаратура

матэматыка

руская  літаратура

10.00-10.45

2.

фізічная культура і здароўе

матэматыка

руская  мова

матэматыка

11.00-11.45

3.

беларуская  мова(нав.п.)

беларуская  мова

замежная мова

руская  мова

12.00-12.45

4.

беларуская літаратура(нав.ч.)/бел. мова

выяўленчае мастацтва

фізічная культура і здароўе

замежная мова

13.00-13.45

5.

____   /   СБА

 

руская  літаратура

асновы бяспекі

жыццядзейнасці

13.55-14.40

6

 

 

асновы бяспекі

жыццядзейнасці

 

серада

9.00-9.45

1.

беларуская літаратура (нав.ч.)

 беларуская літаратура

замежная мова

выяўленчае мастацтва

10.00-10.45

2.

матэматыка

матэматыка

матэматыка

матэматыка  

11.00-11.45

3.

беларуская  мова (нав.п.)

фізічная культура і здароўе

беларуская  мова

руская  мова

12.00-12.45

4.

гадзіна здароўя і спорту

руская  мова

руская  літаратура

беларуская мова

13.00-13.45

5.

 

 

працоўнае навучанне

гадзіна здароўя і спорту

13.55-14.40

6.

 

 

 

замежная мова

Деловой стиль одежды

развернуть

В ходе образовательного процесса во всех видах учреждений общего среднего образования учащиеся І-ХІ классов придерживаются одежды делового стиля. Ношение одежды делового стиля учащимися учреждений общего среднего образования является нормой, которая определяется уставом и правилами внутреннего трудового распорядка учреждения общего среднего образования. В соответствии с пунктом 4 статьи 20 Кодекса Республики Беларусь об образовании учреждение образования обязано обеспечить разработку и принятие правил внутреннего распорядка обучающихся, правил внутреннего трудового распорядка учреждения образования.

Образцы одежды делового стиля утверждаются Координационным советом по вопросам одежды делового стиля для учащихся учреждений общего среднего образования (постановление Министерства образования Республики Беларусь и Министерства торговли Республики Беларусь от 19 августа 2013 г. № 77/19 «О Координационном совете по вопросам одежды делового стиля для учащихся учреждений общего среднего образования»).

Учащиеся и их законные представители совместно с администрацией учреждения общего среднего образования и педагогическими работниками имеют право выбора модели, цвета и качества тканей, из которых изготовлена одежда делового стиля.

Информацию о требованиях к внешнему виду учащихся, включая фотографии образцов одежды делового стиля, рекомендуется разместить на информационных стендах в учреждениях общего среднего образования. Необходимо постоянно проводить мероприятия, направленные на популяризацию одежды делового стиля среди учащихся и их законных представителей (классные часы, встречи, публикации в средствах массовой информации и др.).

Образцы моделей одежды делового стиля для учащихся учреждений общего среднего образования (сезон 2019-2020 гг.) размещены на портале Министерства образования Республики Беларусь (edu.gov.by / Управление общего среднего образования / Деловой стиль одежды).

С мая 2015 года началась реализация пилотного проекта «Школа будущего», организаторами которого являются концерн «Беллегпром», Министерство образования Республики Беларусь и Министерство торговли Республики Беларусь. На первом этапе в проекте примут участие шесть учреждений общего среднего образования. На следующих этапах реализации пилотного проекта предполагается его расширение за счет увеличения количества учреждений.

По результатам проведения эксперимента будет принято решение о целесообразности и необходимости введения в учреждениях общего среднего образования определенных (единых для конкретного учреждения или региона) моделей одежды делового стиля. План мероприятий по реализации пилотного проект «Школа будущего» размещен на портале Министерства образования Республики Беларусь (edu.gov.by / Управление общего среднего образования / Деловой стиль одежды).

свернуть